تابلو فرش

انواع تابلو فرش ماشینی

انواع تابلو فرش ماشینی

اگر می‌خواهید تابلو فرش ماشینی بخرید و با توجه به وفور انواع تابلو فرش ماشینی در انتخاب آنها سردرگم شده اید، با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم بهترین تابلو فرش ماشینی را برای خانه خود خریداری کنید.

سوالی که برای خریداران تابلو فرش ماشینی مطرح میشود این است که انواع تابلو فرش ماشینی چه تفاوت هایی باهم دارند؟ تابلو فرش ماشینی چاپی بخریم یا بافت؟ کیفیت کدام یک بیشتر است؟ تابلو فرش چاپی چیست و چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد؟ آیا تابلو فرش های ماشینی که با روش چاپی تولید می‌شوند از ماندگاری و کیفیت لازم برخوردارند؟ با خواندن این مقاله به پاسخ این سوالات خواهید رسید.

انواع تابلو فرش ماشینی

در حالت کلی، تابلو فرش فرشی است که در سایز کوچک با طرح های مختلف تولید شده و قاب می‌شود. طرح تابلو فرش می‌تواند طرح چهره، طرح گل و گلدان، طرح منظره، طرح نقاشی و… باشد و طرح آنها با فرش های زیرپایی تفاوت دارد. تابلو فرش جنبه تزئینی داشته و برای تزئین و زیبایی بخشیدن به دکوراسیون استفاده می‌شود.

تابلو فرش ماشینی

خاستگاه تابلو فرش دستباف شهر سردرود در آذربایجان شرقی است که عمده تولیدات تابلو فرش دستباف کشور در این شهر انجام می‌شود. بدلیل استقبال گسترده از تابلو فرش، انواع ماشینی تابلو فرش نیز رونق گرفته است. اما تابلو فرش های ماشینی با قیمت ارزان تر نسبت به تابلو فرش دستباف در بازار ارائه می‌شوند.

تابلوفرش های ماشینی با روش های مختلفی تولید می‌شوند که عبارتند از تابلو فرش ماشینی بافت و تابلو فرش ماشینی چاپی

تابلو فرش ماشینی بافت

تابلو فرش ماشینی بافت یکی از این روش ها میباشد. در این روش، تابلو فرش ماشینی بافت با استفاده از دستگاه های بافت فرش ماشینی بافته می‌شوند. برای بافت تابلو فرش ماشینی، از نخ های رنگی آماده استفاده می‌شود. در بافت تابلو فرش های ماشینی بافت تعداد رنگ محدود بوده و دستگاه بافت حداکثر میتواند از 20 رنگ استفاده کند. بدلیل تعداد رنگ محدود در این روش تولید، وضوح تابلو فرش های ماشینی بافت پایین بوده اما در عوض دوام و ماندگاری بالاتری دارند. اکثرا برای تولید تابلو فرش های آیات قرآنی از این روش استفاده میشود. چون در تابلو فرش های آیات قرآنی تعداد رنگ کمتری استفاده میشود.

تابلو فرش ماشینی بافت

تابلو فرش ماشینی بافت

تابلو فرش ماشینی چاپی

چاپ تابلو فرش های ماشینی نیز یکی دیگر از روش های تولید تابلو فرش ماشینی است. در این روش ابتدا فرش خام و سفید ماشینی با ابعاد مخصوص تابلوفرش تولید می‌شود. سپس با استفاده از دستگاه سابلیمیشن حرارتی، طرح تابلو فرش روی فرش ماشینی سفید چاپ می‌شود. در این روش محدودیت تعداد رنگ وجود نداشته و وضوح این تابلو فرش ها بالا می‌باشد. همین امر نیز سبب می‌شود که تابلو فرش های ماشینی چاپی از وضوح و کیفیت بالاتری برخوردار باشند.

تابلو فرش ماشینی چاپی

تابلو فرش ماشینی چاپی

** برای اطلاع از نحوه تولید انواع تابلو فرش ماشینی مقاله زیر را مطالعه کنید :

نحوه تولید تابلو فرش ماشینی

مقایسه تابلو فرش ماشینی چاپی با تابلو فرش ماشینی بافت

تابلو فرش های ماشینی بافت و ماشینی چاپی هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارند.

مزایای تابلو فرش ماشینی چاپی

سرعت بالای تولید

تولید تابلو فرش با هزینه کمتر

امکان چاپ عکس دلخواه و سفارشی روی تابلو فرش

استفاده از تعداد رنگ نامحدود

وضوح بالاتر تابلو فرش

معایب تابلو فرش ماشینی چاپی

ماندگاری پایین تر نسبت به تابلو فرش های ماشینی بافت

چاپ طرح در سطح فرش و عدم نفوذ رنگ به عمق نخ خاب

توقف دستگاه تولید تابلوفرش ماشینی چاپی بدلیل نبود یکی از رنگ ها

معایب تابلوفرش ماشینی بافت

تعداد رنگ محدود

وضوح پایین تر بدلیل تعداد رنگ محدود

تنوع پایین تر نسبت به تابلو فرش های چاپی

مقایسه انواع تابلو فرش ماشینی چاپی و ماشینی بافت

مقایسه انواع تابلو فرش ماشینی چاپی و ماشینی بافت

در کل میتوان گفت که تابلو فرش ماشینی بافت دارای کیفیت و دوام بالاتری نسبت به تابلو فرش چاپی هستند. اما وضوح پایین تری نسبت به تابلو فرش های چاپی دارند. در عوض تابلو فرش های چاپی بدلیل استفاده از تعداد رنگ نامحدود دارای وضوح بسیار بالاتری هستند. تعداد رنگی که در چاپ استفاده می‌شود خیلی بیشتر از تعداد رنگ استفاده شده در بافت ماشینی است.

انواع تابلو فرش ماشینی چاپی

چاپ روی تابلو فرش ماشینی نیز روش های مختلفی دارد. دو روش برای چاپ تابلو فرش وجود دارد که عبارت اند از: تابلو فرش چاپی سابلیمیشن و تابلو فرش چاپی کلاریس

تولید تابلو فرش های چاپی سابلیمیشن با استفاده از دستگاه سابلیمیشن حرارتی انجام می‌شود. به این صورت که طرح تابلوفرش با استفاده از حرارت روی سطح تابلو فرش چاپ می‌شود.

تابلو فرش های چاپی کلاریس نیز با استفاده از دستگاه مخصوص خود تولید می‌شوند. به این صورت که رنگهای طرح تابلو فرش به ریشه های فرش ماشینی تزریق شده و این امر باعث میشود داخل فرش نیز سفید نمانده و دارای رنگ باشد.

مقایسه تابلو فرش چاپی کلاریس و سابلیمیشن

تفاوت در روش چاپ روی فرش

یکی از آشکار ترین تفاوت هایی که میتوان برای این دو روش ذکر کرد، روش چاپی است که در تولید این تابلو فرش ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در روش سابلیمیشن، چاپ با دستگاه سابلیمیشن با استفاده از پرس و حرارت بالا روی فرش خام انجام می‌شود. پس از چاپ طرح روی سطح تابلو فرش، طرح مورد نظر در پشت تابلو فرش نیز چاپ میشود تا پشت تابلوفرش سفید نماند.

در روش کلاریس، چاپ با دستگاه کلاریس به وسیله تزریق رنگ به انتهای خاب فرش انجام می‌شود. در این روش پشت تابلو فرش نیز رنگ شده و نیازی به چاپ مجدد طرح در پشت فرش نیست.

تفاوت در طبیعی بودن و کیفیت تابلو فرش

تابلو فرش چاپ شده با روش کلاریس، به دلیل استفاده از روش های پیشرفته تر و جدیدتر نسبت به روش سابلیمیشن طبیعی تر هستند. همچنین بدلیل تزریق رنگ به عمق نخ خاب فرش، دارای کیفیت بیشتر نسبت به چاپ سابلیمیشن میباشند. تزریق رنگ به عمق فرش باعث ماندگاری بیشتر تابلو فرش می‌شود. در نتیجه این تابلو فرش ها، عمر بیشتری نسبت به نوع سابلیمیشن دارند.

مقایسه انواع تابلو فرش ماشینی چاپ کلاریس و چاپ سابلیمیشن

مقایسه انواع تابلو فرش ماشینی چاپ کلاریس و چاپ سابلیمیشن

در کل میتوان گفت هر دو نوع این تابلو فرش ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و تفاوت چندانی میان آنها دیده نمی‌شود. تابلو فرش های چاپ کلاریس بدلیل تولید کمتر، در بازار کمیاب بوده و همچنین دارای قیمت بالاتری هستند.

سایز های رایج تابلو فرش ماشینی چاپی

تابلو فرش های ماشینی چاپی میتوانند در سایز دلخواه از 35 در 50 سانتیمتر تا 150 در 220 سانتی متر تولید شوند. اما سایز های رایج و استانداردی برای تولید تابلو فرش وجود دارد که عبارتند از :

سایز 35 در 50 سانتی متر – سایز 50 در 70 سانتی متر – سایز 50 در 100 سانتی متر – سایز 70 در 100 سانتی متر – سایز 100 در 150 سانتی متر

سایزهای آماده و قابل سفارش در هیدا دکور نیز همین سایزهای ذکر شده هستند. برای سفارش تابلو فرش ماشینی با سایز سفارشی و دلخواه، میتوانید با پشتیبانی هیدا دکور تماس بگیرید.

تابلو فرش سفارشی با عکس دلخواه

با گسترش تولید تابلو فرش های ماشینی چاپی و پیشرفت دستگاه های چاپ، امکان سفارش تابلو فرش ماشینی با عکس سفارشی و دلخواه نیز فراهم شده است. تابلو فرش های سفارشی به این صورت هستند که با استفاده از عکس ارسالی توسط مشتری، و انجام طراحی های مورد نیاز روی عکس، طرح ارسالی توسط مشتری روی تابلو فرش ماشینی با کیفیت و وضوح بالا چاپ می‌شود.

این تابلو فرش ها میتوانند به عنوان کادو و هدیه برای عزیزان و دوستان شما مورد استفاده قرار بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تابلو فرش کادویی اینجا کلیک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تابلو فرش با عکس دلخواه، به این صفحه مراجعه کنید : مقاله کامل درباره تابلو فرش با عکس دلخواه

برای سفارش تابلو فرش با عکس دلخواه به این صفحه مراجعه کنید : سفارش تابلو فرش با عکس دلخواه

<yoastmark class=

تابلو فرش ماشینی چاپی با طرح آماده

تابلوفرش ماشینی آماده با طرح های ویژه و مرسوم تابلو فرش تولید می‌شوند. این طرح ها عبارتند از : آثار نقاشان اروپایی، آثار نقاشان ایرانی، آیات قرآنی مانند وان یکاد، منظره، مینیاتور، گل و گلدان، تک چهره، حیوانات و طرح های فانتزی و مدرن. این طرح ها در سایت هیدا دکور موجود بوده و بصورت مجزا دسته بندی شده اند و قابل سفارش بصورت آنلاین می‌باشند. طرح های استفاده شده در تابلو فرش های هیدا دکور از کیفیت بالایی برخوردار هستند و رنگ بندی و کیفیت رنگ بالایی دارند.

در این ویدیو زیر میتوانید نمونه هایی از انواع تابلو فرش ماشینی را مشاهده کنید.

 

تابلو فرش ماشینی چاپی قابل شستشو است ؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای اکثر خریداران تابلو فرش ماشینی چاپی پیش می‌آید این است که آیا تابلو فرش های ماشینی چاپی قابلیت شستشو را دارند یا نه؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که چاپ طرح روی تابلو فرش ماشینی چاپی در دمای بیش از 150 درجه سانتی گراد انجام می‌شود. بنابراین زمانی میتوان گفت امکان تغییر رنگ در فرش وجود دارد که دمای آب به 150 درجه برسد. اما همگی میدانیم که آب و بخار آب حداکثر دارای دمای 100 درجه سانتی گراد هستند و آب در دمای 100 درجه بخار خواهد شد. پس میتوان گفت که آب جوش و بخار آب 100 درجه نیز نمیتواند آسیبی به رنگ های فرش بزند. پس شتسشوی تابلو فرش ماشینی چاپی بلامانع بوده و تابلو فرش ماشینی چاپی قابل شستشو است. بنابراین با خیالی راحت میتوانید این تابلو فرش های زیبا را خریداری کنید.

توصیه می‌شود در صورت نیاز به شتسشوی تابلو فرش، کمی شامپو فرش را با آب ولرم ترکیب کنید و با خیالی راحت تابلو فرش را شستشو دهید.

همچنین لازم بذکر است که تابلو فرش های ماشینی در مقابل نور خورشید نیز مقاوم هستند.

*** مقاله پیشنهادی : همه چیز درباره تابلو فرش ماشینی

کلام آخر

امیدواریم توانسته باشیم تا انواع تابلو فرش ماشینی موجود در بازار را به شما شناسانده باشیم. هرکدام از این تابلو فرش های ماشینی مزایا و معایبی دارند که در این مقاله آن ها را ذکر کردیم. با توجه به مزایا و معایب هر یک از انواع تابلو فرش ماشینی میتوانید انتخاب خود را انجام دهید. توصیه ما همان تابلو فرش ماشینی چاپی با روش سابلیمیشن است که تابلو فرش های موجود در هیدا دکور نیز از این نوع میباشند.

هرسوالی درباره انواع تابلو فرش های ماشینی داشتید میتوانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *