تابلو فرش

راهنمای خرید تابلو فرش ماشینی

راهنمای خرید تابلو فرش ماشینی

در این مقاله میخواهیم یک راهنمای جامع و کامل برای خرید تابلو فرش ماشینی خدمتتون ارائه کنیم. تابلوفرش ماشینی کالایی هست که اکثر مردم از جزئیات اون اطلاع ندارن و اگه بخوان تابلو فرش ماشینی بخرن دچار سردرگمی میشن. در این مقاله میخوایم همه مشخصات تابلو فرش ماشینی رو بررسی کنیم و شما رو برای یه خرید لذتبخش آماده کنیم.

تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش ماشینی طرح منظره کلبه

عکس تابلو فرش ماشینی طرح منظره کلبه

تابلو فرش به فرش های تزئینی گفته میشود که بصورت دیوارکوب و قاب شده روی دیوار نصب میشوند. نوعی از تابلو فرش، تابلو فرش ماشینی است که بدلیل استفاده از الیاف مصنوعی پلی استر و اکرلیک و همچنین تولید سریع توسط دستگاه، دارای قیمت پایین و ارزان تر نسبت به نوع دستباف آن میباشد. شما نیز میتوانید با صرف هزینه ای اندک، تابلو فرش ماشینی را برای خانه تان سفارش داده و جای خالی آن را در دکوراسیون منزلتان پر کنید تا جلوه زیبایی به آن داده باشید.

انواع تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش های ماشینی نیز در انواع مختلفی تولید میشوند. انواع تابلو فرش ماشینی عبارتند از تابلو فرش ماشینی بافت و تابلو فرش ماشینی چاپی.

تابلوفرش های ماشینی بافت بدلیل استفاده از تعداد رنگ کم در بافت آنها توسط ماشین، دارای وضوح پایین تری هستند ولی در عوض از دوام بالایی برخوردارند.

تابلو فرش ماشینی بافت

عکس تابلو فرش ماشینی بافت

تابلو فرش های ماشینی چاپی بدلیل استفاده از بی نهایت رنگ در تولید آنها و چاپ شدن آنها بوسیله دستگاه سابلیمیشن حرارتی، دارای وضوح بالا و رنگ های بسیار زنده هستند. تابلو فرش های چاپی نیز در دو نوع تولید میشوند که عبارتند از چاپ سابلیمیشن و چاپ کلاریس. در روش چاپ سابلیمیشن، طرح تابلو فرش روی سطح فرش ماشینی چاپ میشود و ریشه های تابلوفرش سفید هستند. اما در روش کلاریس، رنگ ها به عمق نخ خاب تزریق میشوند که این امر باعث میشود ریشه‌ی نخ ها نیز رنگی شده و سفید نماند. تابلو فرش های چاپی کلاریس قیمت گران تری دارند و بدلیل سختی تولید آن، در بازار نایاب هستند. تابلو فرش های ارائه شده در هیدا دکور از نوع چاپ سابلیمیشن هستند.

تابلو فرش ماشینی چاپی سابلیمیشن

عکس تابلو فرش ماشینی چاپی سابلیمیشن

جنس تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش ماشینی دارای پود اکرلیک و تار پلی استر میباشد. اکرلیک نوعی از الیاف مصنوعی است که بدلیل خاصیت رنگ پذیری بسیار بالا، مقاومت در برابر شستشو، دوام و ماندگاری بالا و مقاومت در برابر بیدزدگی، در پود تابلو فرش ماشینی استفاده میشود. پلی استر نیز نوعی دیگر از الیاف مصنوعی است که بدلیل خواص استحکام و دوام بالا، عدم جذب رطوبت و مقاومت در برابر شستشو، گزینه مناسبی برای استفاده در تار و چله های تابلو فرش ماشینی است.

ماندگاری تابلو فرش ماشینی

همان طور که در قسمت جنس تابلو فرش ماشینی گفتیم، برای تولید تابلو فرش ماشینی، از الیاف و نخ های با کیفیت استفاده میشود که دوام و ماندگاری بالایی دارند. این نخ ها و رنگ آنها در مقابل شستشو نیز مقاوم بوده و با شستشوی تابلو فرش ماشینی، مشکلی برای آن پیش نمی‌آید.

*** مطلب پیشنهادی : همه چیز در مورد تابلو فرش ماشینی

راهنمای خرید تابلو فرش ماشینی

در خرید تابلو فرش ماشینی به چند نکته باید توجه کنید که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

راهنمای خرید تابلو فرش ماشینی

راهنمای خرید تابلو فرش ماشینی

نوع تولید

همان طور که در قسمت انواع تابلو فرش ماشینی گفتیم، تابلو فرش های ماشینی در انواع مختلفی تولید می‌شوند. شما باید از نوع تابلو فرش ماشینی اطلاع داشته باشید تا هم از مناسب بودن قیمت و هم از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. تابلو فرش های ماشینی چاپی با چاپ سطحی سابلیمیشن جزء تابلو فرش های با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستند.

تعداد شانه

در هنگام خرید، تعداد شانه آن را در نظر بگیرید. تابلو فرش ماشینی باید حداقل 1000 شانه باشد. هرچه تعداد شانه بالاتر باشد، فرش آن ریزبافت تر بوده و کیفیت بالایی خواهد داشت. تابلو فرش های ماشینی با تعداد شانه 1000 و 1200 از کیفیت بالایی برخوردارند. تراکم این تابلو فرش ها 3000 و 3600 میباشد.

جنس

در قدم بعدی باید به جنس نخ های به کار رفته در تابلو فرش دقت کنید. نخ های پلی استر و اکرلیک به کار رفته در آن باید کیفیت بالایی داشته باشند. اما تشخیص این امر نیاز به تخصص بالا دارد. شما میتوانید با خرید از فروشگاه های معتبر و سوال کردن کارخانه تولیدی تابلو فرش از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

فروشگاه هیدا دکور از مراکز معتبر و تخصصی تولید تابلو فرش ماشینی کاشان است که برای محصولات خود ضمانت کیفیت 10 ساله ارائه میکند. همچنین در صورت خرید اینترنتی تابلو فرش ماشینی از هیدا دکور، تا 7 روز ضمانت بازگشت وجه برای اطمینان از کیفیت آن برای شما ارائه میشود.

قیمت

فاکتور بعدی که هنگام خرید تابلوفرش ماشینی باید در نظر بگیرید، مسئله قیمت است. یکی از امتیازات تابلو فرش ماشینی، قیمت پایین آن است. اما در همین قیمت پایین نیز فروشگاه هایی هستند که با سود زیاد باعث میشوند تابلو فرش با قیمت بالاتر به دست خریدار برسد. ابتدا از چندین فروشگاه حضوری یا آنلاین قیمت بگیرید تا حدود قیمت دستتان باشد تا تابلو فرش را گران نخرید.

شما با خرید آنلاین از هیدا دکور، این اطمینان را دارید که تابلو فرش ماشینی را بصورت مستقیم از کارخانه خرید میکنید و قیمت ارائه شده مناسب و معقول است. شما میتوانید قیمت های ارائه شده در هیدا دکور را با فروشگاه های حضوری مقایسه کنید تا از قیمت مناسب ارائه شده اطمینان حاصل کنید.

تنوع

مسئله بعدی که اهمیت زیادی هم دارد، تنوع طرح های تابلو فرش است. تابلو فرش های ماشینی با تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ های مختلف تولید می‌شوند. این امر باعث خواهد شد تا شما بتوانید مطابق با سلیقه تان و همچنین مطابق با دکوراسیون خانه تان و تم رنگی آن، تابلو فرش دلخواهتان را از میان طرح های مختلف انتخاب کنید.

شما هنگام خرید از فروشگاه حضوری با محدودیت انتخاب مواجه هستید و باید نهایتا بین 30 تا 40 طرح، تابلو فرشتان را انتخاب کنید. اما در فروشگاه آنلاین هیدا دکور شما میتوانید طیف وسیعی از طرح ها و رنگبندی ها را بصورت دسته بندی شده مشاهده کرده و از بین صدها طرح، تابلو فرش دلخواهتان را انتخاب کنید.

علاوه بر تنوع در طرح، تنوع در سایز نیز مهم است. شما در هیدا دکور میتوانید سایز دلخواه طرح انتخابی خودتان را سفارش دهید. همچنین طرح قاب نیز قابل انتخاب بوده و از بین طرح های متنوع قاب، میتوانید قاب دلخواهتان را انتخاب کرده و سفارش دهید.

*** این مقاله را نیز بخوانید : راهنمای انتخاب قاب تابلو فرش ماشینی

نتیجه گیری

خرید تابلو فرش ماشینی میتواند انتخاب مناسبی برای زیبایی بخشیدن به خانه باشد. اما بهتر است قبل از خرید، اطلاعاتی درباره آن داشته باشید تا بتوانید با خیالی راحت خرید خود را انجام دهید. در این مطلب نکاتی را که باید هنگام خرید تابلو فرش ماشینی به آن دقت کنید را ذکر کردیم. بطور خلاصه، این نکات شامل دقت به نوع تولید، تعداد شانه و تراکم، دقت به جنس و کیفیت نخ ها و اطلاع داشتن از قیمت است که باعث می‌شود خریدی با اطمینان داشته باشید. با خرید آنلاین از فروشگاه معتبری همچون هیدا دکور، میتوانید از همه این مسائل مطمئن بوده و از میان تنوع بالای موجود در سایت، تابلو فرش خود را انتخاب کرده و سفارش دهید.

2 نظر در “راهنمای خرید تابلو فرش ماشینی

  1. جعفر گفت:

    تشکر از مطلب کاملتون. خیلی کمک کرد بهم
    طرح هاتون هم دیدم انتخابمو نهایی کنم سفارش میدم حتما. قیمتا مناسب و تنوع عالیه

    1. مدیر گفت:

      در خدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *